What I eat in a day

Hej,

Såhär kan en matdag se ut för mig (med andra ord – varje dag ser inte ut såhär). 

Innan frukost:

Ett stort glas vatten. Gärna ljummet med citron i.

Frukost:

2 knäckemackor toppade med avokado, tomat, olivolja, groddar och färsk basilika. Kaffe med Oatly iKaffe.

Lunch:

Smoothie bowl gjord på banan, ingefära, grönkål, gurka, fryst mango och ananas, avokado, matchapulver, sojamjölk och kryddnejlika. (Ha i vad du vill och vad du har hemma). Jag toppade med lite olika frön, äpple, blåbär och kanel.

Middag:

Sallad med raw “grönsaksspagetti” och hummus (+ soppa). 

Sallad: Spenat, gurka, morot, tomat. Jag körde gurkan och moroten i en “veggie twister”.

Hummus: Olivolja, färsk basilika, salt, peppar, kikärtor, grönkål. MIXA!

Såhär gjorde jag: Jag tog min “spagetti” och blandade med hummusen. Jag la spagettin på spenaten och toppade därefter med tomater, oliver, massa olika frön och agavesirap.

Som ni ser på bilden är det en soppaktig historia bredvid maten. Det var rester från frysen och inget recept som va sådär supergott. Så vi skippar det.

Tillskott:

  • MittVal Vegetarian (varje dag)
  • Järn (vid mens)
  • D-vitamin (under vinterhalvåret)

Mellanmål?

Vissa dagar äter jag mellanmål, men inte varje dag, det beror helt enkelt på om jag är hungrig eller inte. Några dagar i veckan utesluter jag frukost för att förlänga nattfastan och de dagarna blir det vanligtvis mellanmål på eftermiddagen. Om jag äter mellanmål är det i 9 fall av 10 en frukt eller en grön smoothie.

Dricka?

Vatten, vatten,vatten samt te och kaffe. Antingen svart eller med en skvätt havre/sojamjölk. Jag försöker dricka så mycket vatten som jag kan samt hålla mig till 3 koppar kaffe om dagen (får lätt huvudvärk annars).

 

Kram//

Dr.Kale



Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

%d bloggare gillar detta: